0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان
FaraShop - Advanced filtering

چراغ پیشانی یا همان هدلامپ  از لوازم بسیار ضروری برای سفر، کمپینگ و به خصوص برای افرادی که در تاریکی شب مشغول کار هستند مهم است.  کاربرد این وسیله را زمانی درک مینمایید که در تاریکی شب با مشکلی مواجه شده اید و به هیچ عنوان به نور و روشنایی دسترسی ندارید.یکی از مزیت های این چراغ قوه نسبت به چراغ قوه دستی این است که به راحتی به پیشانی متصل میشود و شما با خیال راحت می توانید در تاریکی به کار خود ادامه دهید.چراغ های پیشانی اولین بار برای کارگران معادن زغال سنگ طراحی شدند. علت این اختراع آن بود که برخی از معادن زیرزمینی دارای گازهای اشتعال زا بودند و مسئولان معدن برای روشنایی آن ها نمی توانستند از مشعل های آتش و یا چراغ های معمولی استفاده کنند. همین موضوع باعث شد که این چراغ ها به شکل عایق بر روی کلاه های ایمنی طراحی شوند تا در هنگام روشن شدن، باعث انفجار معدن و ایجاد آتش سوزی نشوند. با گذر زمان و با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که در انواع چراغ قوه پیشانی به وجود آمد، افراد مختلف جامعه مانند گردشگران، کوهنوردان، سربازان پیاده، جراحان و… مجذوب این دسته از چراغ قوه ها شده و تقاضای گسترده ای در سرتاسر جهان را ایجاد نمودند

جهت انتخاب نور مناسب پیشنهاد ما این است که در هنگام خرید چراغ قوه پیشانی که قصد خریدش را دارید در ابتدا به توضیحات و مشخصات فنی آن دقت نمایید و شرایطی همانند آب و هوای بد، دمای زیر صفر درجه، و مواردی از این قبیل را در خرید چراغ پیشانی خوب لحاظ کنید. چندین مورد وجود دارد که باید جزو مهمترین گزینه ها در هنگام خرید چراغ قوه باشند که شامل سطوح روشنایی، وزن،مدت زمان نوردهی و همچنین نوع باتری است.برای مثال اگر شما کوهنورد هستید باید چراغ پیشانی سبک و با باتری های مطمئن تهیه نمایید تا بتواند ساعت ها کار نماید و همچنین فضای کمی را در کوله شما اشغال نماید. همچنین اگر یک دوچرخه سوار باشید نیز نیاز به یک چراغ پیشانی با پرتاب نور بالا دارید تا به راحتی بتوانید مسیر جلوی خود را مشاهده کنید.

انواع چراغ قوه پیشانی

همانطور که گفته شد چراغ قوه پیشانی از وسایل ضروری در تمامی خانه ها، سفر، شرکت و کوهنوردی و هر مکان دیگری است. هر نوع از این چراغ قوه دارای کاربردهای مختلفی هستند و دارای تنوع زیادی از لحاظ فنی، شکل ظاهری، و قابلیت ها می باشد. در ادامه می خواهیم انواع چراغ پیشانی بند را برای شما نام ببریم و توضیح مختصری از هر یک برای شما ارائه نماییم.

چراغ پیشانی لامپ رشته

این مدل از قدیمی ترین مدل های این محصول می باشد و میزان مصرف باتری بسیار بالا است آنقدر بالا که چنانچه بخواهید به صورت مداوم از این وسیله استفاده نمایید می توانید چیزی حدود یک تا دو ساعت از آنها استفاده کنید ناگفته نماند که این چراغ ها بزرگ هستند و وزن تقریبا زیادی نیز دارند.

 چراغ پیشانی ال ای دی(LED) 

در ساخت این چراغ از یک یا چند لامپ ال ای دی استنفاده شده است. وزن و اندازه این چراغ قوه نسبت به لامپهای ال ای دی کمتر می باشد. همچنین میزان مصرف باتری این لامپ ها تقریبا می توانیم بگوییم دو برابر لامپ های رشته ای است و دامنه پراکندگی نور بالایی را دارد.

چراغ پیشانی اس ام دی(SMD) 

این چراغ قوه های پیشانی بند از جدیدترین مدل های موجود در این دسته بندی است. از مزیت های بسیار خوب این وسیله مصرف باتری بسیار پایین است که شما می توانید به راحتی در حدود دوازده ساعت از این چراغ پیشانی استفاده کنید. حجم این چراغ قوه نسبت به چراغ قوه  ال ای دی بسیار کوچیکتر است. بنابراین اگر به دنبال یک چراغ قوه پیشانی با حجم کم و سبک هستید این مورد بهترین گزینه است.

چراغ پیشانی دارای کاربردهای مختلفی در ورزشها و فعالیت های مختلفی هستند که هر یک دارای کاربردهای متفاوتی می باشند از نمونه کاربرد های چراغ پیشانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد

مناسب جهت کوهنوردی

در این ورزش نزدیک بینی دور بینی دارای اهمیت بسیاری است و با توجه به اینکه دره ها و خطرات زیست محیطی موارد بسیار مهمی است که باید طیف وسیعی از نور را داشته باشید تا گرفتار آن ها نشوید. چراغ های دو بردی یا متوسط گزینه های بسیار خوبی برای این فعالیت می باشند که میتوانند هم فاصله کوتاه و هم مسافت های طولانی را روشن نمایند.

برای استفاده روزمره در شب و محیط های تاریک

چنانچه به دنبال چراغ قوه های پیشانی برای کارهای فنی همانند تعمیر اتومبیل می‌باشید پیشنهاد ما استفاده از چراغ های غیر متمرکز می باشد که قسمت بزرگی را در مقابل شما روشن می‌نمایند. 

کمپینگ های شبانه

چنانچه قصد سفر و طبیعت را دارید، نور مناسب در شب ناجی بسیار خوبی برای شما خواهد بود. برای تمامی فعالیت های روزمره خود همانند پخت و پز، آرامش و نظارت بر اردوگاه شما به نور قابل اطمینان نیاز دارید که بتواند فاصله خوبی  را برای شما در شب روشن نماید، برای این فعالیت های چراغ قوه ای با دامنه کوتاه 40 تا 60 متر نیز کافی است. 

برای دوچرخه سواری و دویدن

چنانچه در دوچرخه سواری و یا دویدن انتظار این را داشتید که نور نیز شما را همراهی نماید. یکی از بهترین پارامتر های کاربردی استفاده از چراغ قوه است و به دلیل اینکه سرعت در این فعالیت ها بالا است و باید مسافتی زیادی را طی نمایند بنابراین در هنگام انتخاب چراغ قوه پیشانی حتما دامنه پرتاب نور را نیز در نظر بگیرید، یکی از بهترین چراغ قوه ها که در این مورد بسیار کاربرد دارد چراغ قوه پیشانی است.

مزایا استفاده از چراغ پیشانی

قابلیت های چراغ پیشانی بسیار گسترده و متنوع می باشند و مزایای استفاده از چراغ پیشانی به مراتب بیشتر از معایب آن است.برخی از ویژگی های پر شمار چراغ پیشانی ها عبارتند

  • دستان را آزاد نگه می دارد

به جرات می توان گفت که این مورد از مهم ترین ویژگیهای چراغ پیشانی محسوب می شود. در واقع از اساسی ترین تفاوت های چراغ پیشانی و سایر چراغ قوه ها همین قابلیت آزاد بودن دستان در هنگام استفاده از آن می باشد. این موضوع باعث شده است تا افرادی مانند کوهنوردان از این چراغ قوه ها استفاده کنند تا بتوانند هم روشنایی و هم کارایی هر دو دستشان را همزمان داشته باشند و در بهترین و ایمن ترین حالت به فعالیت های خود در شب بپردازند. همچنین افراد مختلف می توانند در هنگام نقشه خوانی برای کنترل بهتر روشنایی از چراغ های پیشانی استفاده کنند.

  • هماهنگی لازم بین محل تابش نور و زاویه دید فردی را ایجاد می کند

واضح است که امکان هرچه بهتر کنترل کردن محل تابش نور در چراغ های پیشانی بسیار بیشتر از چراغ قوه های معمولی می باشد؛ زیرا با چرخش سر و نگاه به هر سمت و سویی، دقیقا به همان زاویه نور تابیده می شود. این در حالی است که در استفاده از  چراغ قوه های دستی می بایست حتما با حرکت دادن دست خود محل تابش نور را تنظیم نمایید.

  • مانع از خستگی دست می شود

وقتی کاربران مدت زمان زیادی از چراغ قوه های دستی استفاده کنند، دستشان خسته شده و این مورد می تواند موجب کلافگی کاربر مورد نظر شود، هر چند اگر نوع سبک آن را تهیه کرده باشد. بدیهی است که در هدلامپ ها با توجه به قرار گیری چراغ بر روی سر، خستگی دست دیگر شکل نمی گیرد.

  • شعاع نوردهی بیشتری دارد

نسبت به دیگر چراغ قوه ها، این چراغ ها در حالت نوردهی پخش، شعاع بیشتری را روشن می کنند. اما به طور کلی برد نوری کمتری را شامل می شوند. این مورد از اصلی ترین دلایل استقاده از چراغ پیشانی در بین پزشکان، کارگران معادن و شرکت های صنعتی می باشد.

کلام پایانی

انتخاب چراغ قوه کاملا به نوع کاربری شما و محلی که می خواهید از آن بهره ببرید، وابسته است. استفاده از چراغ قوه پیشانی در مواردی که نیاز به آزاد بودن هر دو دست شما می باشد امری بدیهی است. اما به طور کلی در مواردی نظیر طبیعت گردی ما به شما پیشنهاد می کنیم از هر دو نوع چراغ قوه پیشانی و دستی به صورت همزمان استفاده کنید تا از قابلیت های هر دو آن ها در شرایط مختلف بهره مند شوید. 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین